Huhheliheijaa, meni Rokuan reissu vähä erilailla mitä oli suunniteltu! Yleensä olen syksyisin käyny patikoimassa siellä kansallispuiston maisemissa koirien kera, nyt päätin irtaantua normi ympyröistä kesäaikaan.Tiistaina oltiin puolen päivän aikaan perillä, ilma oli Rokualla puolipilvinen ja kun mökkiin oltiin tavarat saatu sisälle lähdettiinkin koirien kanssa patikoimaan. Tällä kertaa kohteena oli Saarinen, järvi jossa kota ja muuta. Olikin aivan ihana paikka! ihme kun en ole aikaisemmin tuonne eksynyt. Patikointi poluilla ei näkynyt yhden yhtä ihmistä, koirat juoksi lähes koko lenkin irti,uivat välillä vesistöissä ja taas jatkettiin matkaa. Kodalla syötiin sitten evästä ja voi kun jekulla oli kivaa, piti juosta hepulirallia pitkin pihaa Kierrettiin koko järvi ympäri, reitti kulki kivasti ihan järven rannassa, ja sieltä löytyi toinen toistaan ihanampia uintipaikkoja. Reissulla meni kolmisen tuntia ja kun ¨päästiin takaisin mökille oli emäntä hiestä märkä ja koirat puhki. Pari tuntia levähdeltiin ja sitten suunnattiin ltalenkille ja käytiin katsomassa Jaakonjärvi( ei saanu uittaa koiria joten matka jatkui nopeasti) , vaulujärvi oli kivempi paikka, hyvä paikka koirille uiskennella. Sitten kierreltiin takaisin mökille vielä mökin vierus lätäkön kautta, nimeä en kyllä muista.Emäntä saunoi ja koirat veti sikeitä, no, kävi taitsu taas lauteilla kaverina Yö meni lämpimissä tunnelmissa vaikka joka räppänä oli auki.

Keskiviikkona saatiin kaveriks Anu ja J-V sekä kuusi lapinkoiraa, heillä on asuntovaunupaikka Rokuan hovissa. llmat vaan muuttui niin helteisiksi että lenkkisuunnitelmat vaihtui vilvoittelusuunnitelmiksiAamusta pieni lenkki ja uitto, sitten koirat lepäämään ja itse lähdettiin vaulujärvelle kun löydettiin hotellin polkuvene. Kierrettiin koko Vaulujärvi ja löydettiin kiva paikka uida siellä keskellä järveä. Venereissun jälkeen pakattiin kaikki koirat ilmastoituun autoon ja käytiin reissu Vaalassa ostamassa grillattavaa, tullessa käytiin ihailemassa Oulujärven rantaa. Tämän jälkeen taas luvassa koirien lenkitys ja sitten yötävasten valvottiin ja grillattiin, ihanaa oli ettei sääskiä ollut yhtään, kärpäsiä ja paarmoja paikkapaikoin. Yö koisattiin hyvin, torstaina meillä olikin mökin luovutus puoliltapäivin, ajettiin sen jälkeen karavaanaripaikalle ja siitä sitten taas porukalla lenkki ja uittoreissu. Sitten koissut lepäämään ja vielä itse polkuvenereissu ja "laguuni uinti" Sitten kello olikin jo neljässä ja eväiden jälkeen matka jatkui kotia kohti, hikisissä tunnelmissa Ihana reissu oli, tuntuu kuin ois ollu viikon jossain muualla! Harmittamaan jäi ainoastaan se että patikoinnit jäi kuumuuden vuoksi vähäksi, no, syksyllä sitten! Tässä muutamia kuvia reissusta:

Eka päivänä jaksoi vielä lenkkeillä

Saarisen kota

Jekku veti rallia!

Eväitä syömässä, hämyisä kota oli jännä paikka...

Sitten löydettiin uskomattoman ihana "laguuni"

Ja naperot tietysti uikkasivat siinäkin..

Koirakaverit

Polkuveneellä parkissa järven rannalla

Ja ihmis uijia, ketähän lienee...

Kiitos retkiseuralle mukavista uusista seikkailuista!Seuraavaa retkeä odotellessa...